W nowoczesnych czasach zdominowanych przez internet młodzi przedsiębiorcy coraz częściej zapominają o starych, dobrych i niezmiennie sprawdzonych formach reklamy. Do takich należą m.in praktyczne wizytówki, które podane rozmówcy podczas luźnego spotkania, jazdy taksówką czy przypadkowej rozmowy w restauracji mogą stać się doskonałym punktem zaczepienia dla zyskania nowych klientów. Wizytówka online to doskonały sposób na zdobycie eleganckich wizytówek.
Rola wizytówki w promowaniu współczesnej firmy
Profesjonalnie przygotowana wizytówka online jest dzisiaj zdecydowanie czymś więcej niż zwykłym kawałkiem papieru wsuniętym do portfela. Przedsiębiorcy o ugruntowanej już na rynku pozycji mają pełną świadomość tego, jak często i w jak przypadkowych sytuacjach ktoś pyta ich o kontakt i dobrze jest mu wtedy podać wizytówkę. Podanie numeru telefonu na wymiętej kartce papieru lub wymiana sms-ami to nie to samo. W całej reklamie z udziałem wizytówki chodzi o to, żeby podać ją do ręki i żeby rozmówca po powrocie do domu zerknął na niej i przyjrzał się uważniej: nazwisku, nazwie firmy, stronie internetowej itd. To właśnie dzięki temu może sprawdzić właściciela przedsiębiorstwa, na spokojnie poznać się z oferta i skorzystać z niej kiedy zajdzie taka potrzeba.
Wizytówka tradycyjna, czy drukowane online?
Do niedawna wizytówka online była mało znaną formą zamówienia, ale ponieważ tradycyjne drukarnie masowo przenoszą się do internetu i zaczynają dzięki temu świadczyć usługi na większą skalę, to dziś o niebo łatwiej (i taniej!) jest zamówić wizytówki właśnie przez internet. To duża oszczędność czasu i wygoda. Profesjonalne firmy umożliwiające takie zamówienie, dają do tego celu intuicyjne formularze z doborem wielkości wizytówek, możliwością dobrania ich formatu, jakości papieru, grubości a nawet kilkustronicowe opcje zadruku. Taka wizytówka online uszlachetniania jest np. specjalnym lakierem dyspersyjnym, dzięki czemu rośnie jej trwałość i odporność na różne warunki atmosferyczne. Przedsiębiorca natomiast nie musi szukać w mieście drukarni, tracić czasu na dojazdy, tłumaczenia czy objaśnianie swojej wizji wyglądu karty wizytówkowej. Wszystko robi zdalnie i zajmuje mu to ledwie kilkanaście minut.
Najważniejsze elementy dobrze zaprojektowanej wizytówki
Aby odpowiednio zadbać o wygląd projektowanej wizytówki należy pamiętać o 5 podstawowych elementach. Po pierwsze wizytówka online musi zawierać imię i nazwisko właściciela firmy lub osoby zajmującej się kontaktem z klientami. Po drugie wymagany jest adres posiadanej strony internetowej, na które klienci będą mogli zapoznać się ze szczegółową ofertą. Po trzecie: adres siedziby firmy i podstawowe dane kontaktowe: telefon lub e-mail. Czwartym czynnikiem jest estetyka wykonania wizytówki: niechlujny papier zdecydowanie nie zachęci nikogo do sprawdzenia firmy, bo świadczy o tym, jak podchodzi ona również do tego, co sama sprzedaje. Ostatnim, piątym punktem jest kolorystyka wizytówki: musi być ona dopasowana do prowadzonej działalności i nie powinna być zbyt krzykliwa.