Formy wizualne są najlepszymi nośnikami treści reklamowych. Szczególnie gdy jest to mobilna reklama funkcjonująca w przestrzeni publicznej. Informacje o charakterze promocyjnym umieszczone na zewnątrz pojazdów są łatwo dostrzegalne przez przechodniów i innych kierowców. Kolorowe tablice w środku miejskiego autobusu przyciągają wzrok pasażerów. Taka reklama wizualna ma znaczny wpływ na późniejsze wybory konsumenckie.
Kampania reklamowa na szeroką skalę
Dla przedsiębiorcy który chce wypromować wprowadzone na rynek produkty, najlepiej sprawdza się reklama w autobusach komunikacji miejskiej. Pasażerowie jadący nawet na niezbyt długich trasach mają możliwość obejrzenia estetycznie zaprojektowanych tablic z kolorowymi zdjęciami i szeregiem informacji o walorach wyrobów. Takie treści łatwo zapadają w pamięć, a w chwili podejmowania decyzji zakupowych podpowiadają dobry wybór.
Kampania reklamowa jest najbardziej efektywna, gdy reklama w autobusach pojawia się w pojazdach przebywających różne trasy. Treści promocyjne docierają wówczas do bardzo szerokiego grona odbiorców. W pojazdach MPK Olsztyn można zobaczyć wiele ciekawych projektów. Tam realizowana przez firmę Autobox reklama w autobusach okazała się bardzo skuteczna. Podobny pomysł wykorzystuje również Bydgoszcz i wiele innych polskich miast.
Od czego zależy siła kampanii reklamowej?
Aby kampania reklamowa miała szeroki zasięg Olsztyn udostępnia dużą liczbę pojazdów komunikacji miejskiej. Im więcej nośników zawiera reklama w autobusach, tym łatwiej jest sterować przebiegiem kampanii. Liczy się również odpowiedni czas startu i okres trwania kampanii. Do celów promocji nowego produktu wprowadzanego na rynek warto prowadzić intensywną kampanię w krótkim okresie. Wystarczy to na zainteresowanie potencjalnych klientów atrakcyjną ofertą. Konsumentom mającym swoją ulubioną markę, eksponowane przez dłuższy okres tablice przypominają o jej walorach i popularności.
Forma graficzna a grupy docelowe
Przy projektowaniu elementów reklamowych bierze się pod uwagę grupy docelowe. Olsztyn jest największym miastem Warmii i stolicą województwa. Mieszczą się tam siedziby władz i urzędów. Do tego miasta przybywają osoby z całego regionu – najczęściej korzystają z własnych samochodów. Dla nich odpowiednia jest reklama na autobusach wykorzystująca duże formy graficzne. Obszerne plakaty umieszczone na bokach autobusów są łatwo dostrzegalne przez kierowców przejeżdżających obok lub zatrzymujących się równolegle przed sygnalizacją świetlną. Dobrze też jest widoczna jest reklama na autobusach umieszczona na tylnej szybie pojazdów. W czasie natężenia ruchu drogowego w dużych miastach pojawiają się korki. Kierowca zatrzymujący się za autobusem ma czas na dokładne obejrzenie planszy i zapoznanie się z umieszczonym na niej tekstem.
Jednym z największych w Polsce miast jest Bydgoszcz. To główny ośrodek przemysłu i handlu województwa kujawsko-pomorskiego. W całej aglomeracji regionu zamieszkuje znaczna liczba ludności. Są wśród niej producenci, dystrybutorzy i konsumenci. Do każdej z tych grup skierowana jest reklama na autobusach zawierająca odpowiednie treści. Studio graficzne tworzy pomysłowe i estetyczne plakaty. Każdorazowo są one optymalizowane pod względem treści i formy do indywidualnych potrzeb zamawiającego. Umieszczone na zewnętrznej stronie autobusów wielobarwne plakaty sprawiają, że Bydgoszcz jest na co dzień kolorowym miastem.